بهداشت عمومی

donya-k

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

بهداشت عمومی
بازديد : 58


"عموم "در این مسئله میتواند کوچکتر از یک مشت مردم ، یک روستای سالم و یا میتواند به بزرگی چندین قاره در یک مورد همه گیر باشد.

"سلامت(بهداشت) "خوب بودن فیزیکی،ذهنی و اجتماعی میباشد و بنابر تعریف سازمان بهداشت جهانی سلامتی صرفاً به معنی کمبود بیماری یا ضعف نیست.

بهداشت(سلامت) عمومی یک علم بین رشته ای میباشد . برای مثال: اپیدمیولوژی ( همه گیر شناسی) ، آمار زیستی و خدمات بهداشتی و تمامیه وابسته های آنها...

سلامت محیط، سلامت جامعه، سلامت رفتاری، سلامت اقتصادی، سیاست های عمومی، سلامت ذهنی ،امنیت شغلی ، مسائل جنسیتی در سلامت و سلامت باروری(تولید مثل) از موارد مهم دیگر در بهداشت عمومی هستند.

اهداف بهداشت عمومی برای رشد کیفیت زندگی از طریق جلوگیری و درمان بیماری شامل نظارت بر مشکلات و شاخص های سلامت و همچنین ارتقاء رفتارهای سلامت میباشد.

سلامت(بهداشت) عمومی مدرن نیازمند تمرین بین تیم های چند رشته ای توسط کارکنان سلامت عمومی و پروفسور ها دارد.

این تیم ها میتوانند شامل: اپیدمیولوژیست ها، متخصصین آمار، پزشکان،دستیاران پزشکان، روان شناسان ،پرستاران بهداشت عمومی،ماماها، میکروبیولوژیست های پزشکی، اقتصاددانان، سیاستمداران، ژنتیک شناسان و مدیران داده ها و حتی بسته به نیاز : افسران بهداشت محیط و بازرسان بهداشت عمومی، متخصصین زیستی و حتی دامپزشکان، کارشناسان جنسی و متخصصان بهداشت باروری میتوانند به این تیم ها دعوت شوند.

دسترسی به مراقبت های بهداشتی و بهداشت عمومی رقابت های سختی در رشد کشور ها ایحاد کرده است. در حال حاضر زیرساخت های بهداشت عمومی در این کشور ها در حال شکل گیری است.

منبع:.wikipedia



می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف